طراحی قنادی | طراحی شیرینی فروشی

در دنیای مدرن امروزه در محیط‌های تجاری و پررفت‌وآمد، دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر برای جلب‌توجه مشتریان، فروش و درنهایت سودآوری بیشتر بهتر است از متدهای روز در طراحی و اجرای دکوراسیون استفاده کرد. راه اندازی قنادی‌ها و راه اندازی شیرینی فروشی ها از آن دسته مشاغلی هستند که مدرن بودن فضا در کنار بهره‌مندی از تجهیزات و مواد اولیه درجه‌یک، می‌تواند به جذب مشتری بیشتر کمک کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد اجرای دکوراسیون داخلی کافه قنادی و تجهیزات قنادی و سایر موارد مرتبط (طراحی نان فانتزی و طراحی قنادی مدرن) با آن در اختیار شما بگذاریم.

طراحی قنادی | طراحی کافه قنادی | طراحی شیرینی فروشی | تجهیزات قناید و شیرینی فروشی | گروه آرکو
طراحی قنادی | طراحی کافه قنادی | طراحی شیرینی فروشی | تجهیزات قناید و شیرینی فروشی | گروه آرکو

چه استانداردهایی را برای طراحی و راه اندازی قنادی و شیرینی فروشی مدرن و سنتی باید در نظر گرفت؟

اولین قدم در راه اندازی قنادی بررسی سبک کار می‌باشد. با توجه به پخت و آماده‌سازی انواع شیرینی و دسرها، می‌توان یکی از دو سبک ذکرشده را برای راه اندازی قنادی استفاده کرد: 1. طراحی قنادی سنتی، 2. طراحی قنادی مدرن
اگر قرار بر این است در قنادی شما شیرینی‌های محلی و سنتی ایرانی پخته شود، بهترین سبک برای قنادی شیوه سنتی آن می‌باشد؛ اما طراحی مدرن بیشتر مناسب فضاهایی بوده که منوی آن‌ها ترکیبی از تمام شیرینی و دسرها از سراسر دنیاست (مثل باقلوا، ماکارون، شیرینی ناپلئونی و…). به‌طور مثال برای دکوراسیون داخلی قنادی می‌توان از رنگ‌بندی‌های کیک برای دیزاین دیوارها الهام گرفته و از روکش‌های مخملی که شباهت زیادی به خمیر فوندانت دارند، استفاده کرد. در طراحی قنادی برای چیدمان دسرها نیز می‌توان همانند جواهرفروشی‌ها کانتر شیرینی‌ها را در مرکز قنادی قرار داد. آینه‌کاری، استفاده از دستگیره‌های براق و طلایی (و یا نقره‌ای)، لوسترهای کلاسیک و همچنین انتخاب پارکت‌های مناسب با رنگ روکش‌های دیوار به زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی قنادی می‌افزاید.

بررسی مهم‌ترین تجهیزات قنادی در طراحی و راه اندازی شیرینی فروشی

ویترین‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و تجهیزات قنادی در طراحی شیرینی فروشی و طراحی قنادی می‌باشند. ازاین‌رو مدل و نحوه قرارگیری آن به بهتر شدن دکوراسیون داخلی قنادی کمک خواهد کرد. ویترین‌ها باید نورپردازی داخلی مناسبی داشته و رنگشان با سایر قسمت‌های قنادی همخوانی داشته باشد تا فضایی لذت‌بخش و آرام‌بخش به کارکنان و مشتریان القا کند.
یکی دیگر از مواردی که هنگام  شیرینی فروشی و قنادی باید مدنظر قرار دهید، انتخاب ویترین‌ها با توجه به متراژ است. اینکه از چند یخچال برای طراحی قنادی استفاده ‌می‌شود، کاملاً به بودجه و سلیقه بستگی دارد؛ اما باید نحوه قرارگیری به‌گونه‌ای باشد که رفت‌وآمد را برای پرسنل و مشتریان سخت نکند. هر نوع ویترینی برای طراحی شیرینی فروشی خوب نیست، مثلاً استفاده از ویترین‌های یک طبقه تنها برای طراحی قنادی در متراژهای بالا کارایی دارد و در قنادی هایی با ابعاد محدودتر بهتر است یخچال‌هایی را در قنادی به کار گرفته شود که طبقه‌ی دوم ویترینشان اندکی از طبقه‌ی اول عقب‌تر باشد.

تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی قنادی

همان‌طور که گفتیم در طراحی قنادی ویترین و قفسه، یکی از اصلی‌ترین تجهیزات قنادی بوده که نقش بسیار مهمی در اجرای دکوراسیون قنادی دارد؛ اما برای آنکه در طراحی قنادی موفق عمل کرده و بتوانید مشتریان بیشتری داشته باشید، لازم است در بخش آشپزخانه نیز از یک سری تجهیزات مدرن و باکیفیت در کنار مواد اولیه مرغوب استفاده کنید. فر مخصوص شیرینی‌پزی، یکی دیگر از تجهیزات قنادی است که به پخت راحت‌تر انواع کیک و شیرینی کمک خواهد کرد. ازجمله ویژگی‌های یک فر خوب می‌توان به مواردی زیر اشاره کرد:
– عایق‌بندی مناسب
– چرخ‌دار بودن
– داشتن شیشه سکوریت ده میل نشکن
– ترموستات دیجیتال
– تایمر
– معمولاً فرهای هشت طبقه برای طراحی قنادی‌ و شیرینی فروشی مناسب‌اند. ابعاد این فرها 90 در 80 در 114 بوده و فاصله بین طبقه‌ها 9.5 سانتی می‌باشد.
– دارای 2 بنر شصت سانتی برای منتقل کردن حرارت
– داشتن سینی‌ای مخصوص در کف فر برای جلوگیری از ریختن مواد بر شعله‌ها

مشاهده پروژه ها

بررسی تفاوت‌های دکوراسیون داخلی کافه قنادی با طراحی قنادی‌های دیگر

کافه قنادی با قنادی‌های دیگر فرق‌هایی داشته که همین تفاوت‌ها موجب تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی کافه قنادی شده است. تاریخچه راه‌اندازی کافه قنادی در ایران مربوط به سال 21 است که در ابتدای راه، فقط نان و شیرینی در منوی کافه بود و بعدها شیرینی‌های دیگری نیز به منو اضافه شدند.
درواقع تفاوت‌ اصلی کافه قنادی با قنادی و شیرینی فروشی در میزان سفارش‌ها است. معمولاً مشتریان برای خرید شیرینی از قنادی‌ها بیش از یک کیلو سفارش داده درحالی‌که در کافه قنادی این‌طور نیست و همین باعث شده تا در دکوراسیون داخلی کافه قنادی از میز و صندلی (متناسب با ابعاد و دیگر قسمت‌ها) استفاده شود.
دکوراسیون داخلی کافه قنادی این امکان را به شما می‌دهد تا زمانی از روز خود را به صرف شیرینی همراه با چای یا هر نوشیدنی دیگری در یک فضای دنج و آرام اختصاص داده و یک حس خاص و دل‌چسب را در کنار طعم بی‌نظیر شیرینی‌ها تجربه کنید. یکی دیگر از فرق‌های عمده کافه قنادی با طراحی قنادی در نوع شیرینی‌هاست. در طراحی قنادی علاوه بر اینکه محلی برای نشستن مشتری در نظر گرفته نشده، شیرینی خانگی نیز در آنجا به فروش نمی‌رسد اما در کافه قنادی این محدودیت وجود ندارد و شما به‌راحتی می‌توانید شیرینی خانگی موردعلاقه خود را که دارای ارزش غذایی بالاتری است را سفارش دهید. منوی کافه‌قنادی‌ها محدود به شیرینی و نوشیدنی نبوده و شما می‌توانید انواع بستنی و دسرها را نیز از منو انتخاب کنید.

درخواست مشاوره

با پرکردن مشخصات زیر کارشناسان ما در سرسع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت