طراحی فروشگاه پوشاک | طراحی بوتیک
تغییراتی که طی چند دهه اخیر در زمینه رشد تکنولوژی صورت گرفته، سبب شده افراد بسیاری در حوزههای مختلف برای مشاغل خود دست به تبلیغ زده تا مشتریان بیشتری را به دست آورده و از رقبای خود پیشی گیرند. از طرفی تغییر در شیوه ارتباطات و تفکرات و تأثیر پذیرفتن بشر از یکدیگر و تبلیغات رسانهای نیز موجب شده تا انسانها در دورههای کوتاه به فکر تغییر و تحولاتی در بخشهای مختلف زندگی خود باشند. این موضوع بیشتر در خرید وسایل منزل، پوشاک، خرید موبایل و ماشین هوشمند به چشم میخورد.
ازآنجاییکه پوشاک همیشه مشتریان خود را دارد و نوع این کالای مصرفی بهگونهای است که مردم در بازههای زمانی مختلف اقدام به خرید میکنند، اکثر کسانی که قصد ورود به بازار آزاد را دارند سراغ راهاندازی فروشگاه پوشاک و یا بوتیک میروند. تنوع سلیقه و همچنین محدودیتهایی که برای این شغل وجود دارد موجب شده عدهای در این حیطه موفق نبوده و بعد از مدتی شغل خود را تغییر دهند.
اگر میخواهید در این زمینه به یکی از پرفروشترین و معروفترین برندها تبدیل شوید علاوه بر تبلیغ و فروش محصولات باکیفیت، باید طراحی فروشگاه پوشاک و یا طراحی بوتیک خود را نسبت به سایرین متفاوت باشد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با اصول طراحی فروشگاه پوشاک و طراحی بوتیک و همچنین تجهیزات فروشگاه پوشاک آشنا کنیم. همچنین از تجهیزات فروشگاه پوشاک و بوتیک مرغوب استفاده کنید
طراحی فروشگاه پوشاک و بوتیک برای ردههای سنی مختلف
ازآنجاییکه مشتریان البسه دارای گروههای سنی مختلف هستند، طراحی فروشگاه پوشاک یا طراحی بوتیک را میتوان متناسب با آن اجرا کرد. کار در حوزه پوشاک به سه بخش البسه زنانه، مردانه و بچگانه تقسیم میشود که برای کسب درآمد و سود بیشتر نیاز است که با در نظر گرفتن هر رده سنی، دکوراسیون فروشگاه پوشاک و یا بوتیک طراحی شود. شاید برخی تصور کنند تنها داشتن یک ویترین پرزرقوبرق کفایت میکند اما این را باید بدانید که در کنار یک ویترین خوب باید طراحی داخلی فروشگاه پوشاک شما بهخوبی انجامشده و با تجهیزات فروشگاه پوشاک همخوانی لازم را داشته باشد. به دلیل گسترده بودن اصول کار، هر گروه سنی را به شکل جداگانه بیان خواهیم کرد.
دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه
طراحی فروشگاه پوشاک یا طراحی بوتیک مردانه
طراحی فروشگاه پوشاک مردانه با توجه به سبک کاریتان که ممکن است از نوع پوشاک رسمی مانند کتوشلوار و یا پوشاک اسپرت و جوانپسند باشد، متفاوت خواهد بود. بهعنوانمثال در طراحی داخلی فروشگاه پوشاک و یا بوتیک برای سبکهای اسپرت، چه در بخش ویترین و چه قسمتهای داخلی فروشگاه بهتر است از طیف رنگهای تیره همچون طوسی، خاکستری و سایر رنگبندیهای تیره در کنار هم استفاده کنید.
بهکارگیری این رنگها فروشگاه شما را نسبت به سایرین متمایز کرده و همین تفاوت رنگی در طراحی فروشگاه پوشاک سبب شده تا قشر جوان تمایل بیشتری برای بازدید از فروشگاهتان را داشته باشند؛ اما برای آنکه فضای داخلی بیشازحد تیره نشود و از طرفی جذابیت لباسها در نگاه مشتری چند برابر گردد، بهتر است محل قرارگیری لباسها با نورپردازیها هماهنگ باشد. برای طراحی فروشگاه پوشاک پیشنهاد ما این است برای نورپردازی در فضای تیره، نورهای سبز و نارنجی را به کار نبرید چراکه این رنگ نور باعث تاریکتر شدن فروشگاه شده و دیدن تمامی کارها را برای مشتری کسلکننده خواهد کرد.
برعکس برای فروشگاههایی که در زمینه ارائه کتوشلوار فعالیت دارند، بهتر است رنگهای روشن و براق را برای طراحی فروشگاه پوشاک خود به کار ببرند. مثلاً ترکیب رنگ سفید در سطح وسیع و رنگ طلایی در کنارهها و استفاده از نورپردازی مناسب با این رنگها میتواند یکی از انتخابهای ایدئال برای طراحی داخلی فروشگاه پوشاک و جذب مشتری بیشتر باشد.