وجود تعداد زیادی فروشگاه خرده فروشی در سطح شهرها، بدین معناست که اگر شما نتوانید مشتریان را راضی نگه دارید، به راحتی مشتریان خود را از دست می دهید زیرا آن ها گزینه های زیادی برای انتخاب فروشگاه و خرید از آن خواهند داشت. برای جلب توجه مشتریان همواره نیاز دارید تا تجارت خود را از هر نظر بهبود ببخشید. اگر می خواهید میزان فروش خود را افزایش دهید، باید مواد غذایی با بهترین کیفیت را در فروشگاهتان ارائه دهید تا هم مشتریان خود را راضی نگه دارید و هم بهترین تجربه خرید را برای آن ها رقم بزنید.
در این مقاله به چند نکته که توجه به آن ها به افزایش سود فروشگاه خرده فروشی کمک می کند، می پردازیم.
نحوه طراحی سوپر مارکت و چیدمان محصولات نقش مهمی در میزان فروش دارد. مواد غذایی را در جایی قرار دهید تا مشتریان به راحتی آن ها را ببینند. تجربه نشان داده است محصولاتی که در مرکز فروشگاه یا قفسه های راهروهای مرکزی چیده شده اند، بیشتر به فروش می روند زیرا بیشتر از قسمت های ابتدایی و انتهایی و گوشه های فروشگاه باعث جلب توجه می شوند. اطمینان حاصل کنید که کالاهای خاص را در بهترین نقاط فروشگاه در معرض نمایش گذاشته اید. می توانید محصولاتی که تخفیف خورده اند را به وسیله نورپردازی ویژه و علائم و برچسب هایی مشخص کنید تا همه مشتریان آن ها را دیده و فرصت خرید آن ها را از دست ندهند.
مردم هنگام خرید مواد غذایی به تازه، سالم و تمیزبودن محصولاتی که می خرند توجه زیادی می کنند. پاکیزه بودن محیط فروشگاه خرده فروشی بسیار مهم است زیرا مردم همیشه ترجیح می دهند مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی که تمیز هستند خریداری نمایند. تمیز نبودن یخچال و فریزر و قفسه فروشگاهی می تواند بر کیفیت مواد غذایی تاثیر منفی گذاشته و به راحتی موجب آلودگی آن ها شده و برای مشتریان خطر آفرین باشد. علاوه بر نظافت یخچال، توجه به مرتب بودن محصولات داخل آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مشتریان می توانند به راحتی محصولات داخل یخچال را دیده و کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
نکته ای که در تجارت مواد غذایی نباید نادیده گرفته شود، کیفیت مواد غذایی است. هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکنید و برای پایین آوردن هزینه ها محصولات بی کیفیت را به مشتریان ارائه ندهید. زیرا این کار باعث از بین رفتن اعتماد مشتری نسبت به شما می شود. اگر بتوانید همیشه مواد غذایی با بهترین کیفیت را به مشتریان عرضه کنید، مشتریان به شما اعتماد کرده و باز هم به آن جا برمی گردند و همیشه فروشگاه شما را برای خرید انتخاب می کنند. برای تحقق بخشیدن به این موضوع، برای خرید بهترین یخچال و فریزر فروشگاهی سرمایه گذاری کنید تا بتوانید مواد غذایی را بهترین نحو در فروشگاه نگه داری کنید. این امر موجب می شود تا مواد غذایی به مدت طولانی تری سالم و تازه مانده و میزان ضایعات کاهش پیدا کند و از هدر رفتن سرمایه جلوگیری می کند.
هر زمانی که کالای جدیدی را در فروشگاهتان عرضه می کنید بهتر است از مردم دعوت کنید تا آن محصول را امتحان کرده و با آن آشنا شوند زیرا مردم فقط در صورتی محصول جدیدی را می خرند که آن را شناخته و بدانند ارزش خرید دارد. قرار دادن ایستگاه هایی در محیط فروشگاه و ارائه رایگان محصولات، بهترین روش برای معرفی کالاهای جدید به مشتریان است و می تواند فروش کوتاه مدت را افزایش دهد همچنین تجربه جدیدی از خرید را برای مشتریان تداعی کند.
با پرکردن مشخصات زیر کارشناسان ما در سرسع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت