لحظه ای که مشتریان وارد مغازه شما می شوند، در چند ثانیه اول که به اطراف نگاه می کنند درباره ماندن در مغازه یا ترک آن تصمیم می گیرند. به همین دلیل است که طراحی دکور مغازه عامل بسیار مهمی در فروش است. خبر خوب آن است که شما به هزینه زیادی برای طراحی دکوراسیون مغازه احتیاج ندارید. می توانید با حداقل بودجه و استفاده عاقلانه از آن در دکوراسیون مغازه تمام پتانسیل لازم برای جذب مشتری را به دست آورید. طراحی دکور مغازه کوچک به صورت استاندارد نیز می تواند تعداد مشتریان و میزان فروش را به شکلی چشم گیر افزایش دهد. اگر به تازگی می خواهید مغازه خود را افتتاح کنید یا تغییری در دکور مغازه خود دهید، خواندن این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد. در این مقاله ایده هایی را جهت طراحی مغازه و دکور مغازه کوچک مطرح کرده ایم.
در طراحی دکوراسیون مغازه تمام المان های مغازه خود را طوری بچینید که مسیری برای عبور مشتریان ازمیان آن ها ایجاد شود. داشتن یک مسیر خوب در مغازه می تواند خرید را برای مشتریان دلپذیرتر کند. بدین وسیله ترافیک در مغازه کنترل می گردد و تضمینی برای در معرض دید قرار گرفتن حداکثر محصولات است. مسیری را از ورودی مغازه ایجاد کرده و آن را بگونه ای طراحی کنید که مشتریان را به انتهای مغازه هدایت کند. در طول این مسیر از تبلیغات جذاب استفاده کنید تا مشتری را برای ادامه مسیر ترغیب کنید.
در دکور مغازه کوچک نیز نیاز به مسیری برای عبور راحت مشتریان از بین قفسه ها و محصولات درون مغازه احساس می شود. حرکت مشتریان در این مسیر شانس دیده شدن تمام کالاها را افزایش می دهد.
در طراحی سوپرمارکت و هایپرمارکت با چیدمان صحیح قفسه های فروشگاهی راهروهایی را برای عبور مشتریان ایجاد کنید تا بدون هیچ مشکلی از بین قفسه ها رد شوند.
“دیوارهای سبز” یا به اصطلاح “دیوارهای زنده” را به فضای مغازه و محل فروش خود وارد کنید. این مناطق منحصر به فرد باعث برقراری ارتباط مشتری با طبیعت می شوند و احساس طراوت و تازگی را به مشتریان القا می کنند. از گیاهانی استفاده کنید که نیاز به نگه داری و رسیدگی زیادی نداشته و در بیشتر ماه های سال سبز و سر زنده باشند. طی تحقیقات انجام شده مشخص شده است که تمایل مشتریان به خرید از مغازه هایی که در دکوراسیون آن ها از گیاهان طبیعی استفاده شده، ۲۵% بیشتر از مغازه هایی است از هیچ گیاهی در طراحی مغازه خود استفاده نکرده اند. قرار دادن گیاه در دکوراسیون مغازه کوچک نیز می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. اگر فضای مغازه شما کوچک است با قرار دادن یک یا دو عدد گلدان در گوشه مغازه می توانید به فضای مغازه طراوت ببخشید.
وقتی صحبت از طراحی مغازه می شود، توجه به موسیقی، نوع آن و میزان صدای آن نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود. موسیقی ای که در محیط مغازه پخش می شود باید روی مشتری تاثیرگذار باشد. تحقیقات ثابت کرده است که وجود موسیقی پس زمینه در در مغازه تاثیر مستقیمی بر رفتار مشتری دارد. بنابراین این نکته همیشه باید توسط فروشنده مد نظر قرار گیرد.
نوع موسیقی از اهمیت زیادی برخوردار است. موسیقی با ریتم آرام به مشتری حس آرامش داده و موجب می شود مدت زمان بیشتری را در مغازه بمانند که منجر به فروش بیشتر محصولات می شود. اگر ریتم موسیقی خیلی تند باشد مشتریان مغازه شما را خیلی زود ترک می کنند. همچنین نباید آن را با صدای بیش از حد بلندی پخش کنید.
در طراحی دکور مغازه یکی از دیوارهای مغازه را متفاوت از دیوارهای دیگر رنگ کنید و محصولاتی را که می خواهید بیشتر به چشم بیایند در آن قسمت از مغازه قرار دهید. این دیوارها جلب توجه کرده و باعث جذب مشتری می شوند. همچنین باعث می شوند مغازه شما بزرگتر به چشم بیایند. برای این کار حتما نیازی به رنگ کردن دیوار ندارید، می توانید از از پارچه های رنگی، کاغذ دیواری یا تصاویر جذاب استفاده کنید.
با پرکردن مشخصات زیر کارشناسان ما در سرسع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت