ویترین جلوی مغازه اولین برخورد مردم با مغازه شما است. وقتی مردم جلوی مغازه شما قرار می گیرند چند ثانیه را صرف دیدن ویترین مغازه می کنند و سپس تصمیم می گیرند که داخل مغازه بروند یا خیر. بنابراین شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا نظر آن ها را جلب کنید. اگر در این کار موفق نباشید، رهگذران بدون ورود به مغازه به سرعت از مغازه شما رد می شوند. از این رو در یک مغازه مانند سوپرمارکت علاوه بر طراحی دکوراسیون سوپرمارکت ، طراحی ویترین مغازه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ویترین مغازه نمای کوچکی از محصولات داخل مغازه شما را به نمایش می گذارد و به نوعی معرف نوع کسب و کار شما است. طراحی ویترین مغازه باید به گونه ای باشد که به خوبی نوع فعالیت شما را به مردم نشان دهد و آن ها را از رهگذر به مشتری تبدیل کند. در ویترین مغازه باید هدف اصلی خود را به مخاطب نشان دهید.
طراحی ویترین مغازه باید به صورتی باشد که تمام کالاهایی که در ویترین می چینید، هم سطح با چشم رهگذران باشند تا محصولات به خوبی در معرض دید قرار بگیرند. محصولات را در ارتفاع زیاد قرار ندهید. همچنین سعی کنید محصولات زیادی را بر کف ویترین نچینید.
تمام وسایلی که در ویترین مغازه از آن ها استفاده می کنید باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. در طراحی ویترین جلوی مغازه این نکته را در نظر داشته باشید که از تمام فضای ویترین استفاده نکنید. محصولات زیادی را در ویترین قرار ندهید و بیش از حد ویترین را شلوغ نکنید زیرا باعث سردرگمی و کلافگی رهگذران می شود. طراحی ویترین باید به شکلی باشد که مردم بتوانند از بیرون داخل مغازه را ببینند.
در طراحی ویترین مغازه از نورپردازی مناسبی استفاده کنید تا محصولات داخل ویترین به خوبی نشان داده شوند. دقت داشته باشید که تمام فضای ویترین روشن باشد و قسمتی از آن تاریک نباشد تا کالایی از چشم مردم دور نماند. از نورهایی که باعث اذیت شدن چشم می شوند و زننده هستند استفاده نکنید.
در طراحی ویترین جلوی مغازه خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید ویترینی منحصر به خودتان طراحی کنید تا در ذهن رهگذران بماند. از وسایل تزئینی هماهنگ با محصولاتتان برای جذاب تر کردن ویترین استفاده کنید.
ویترین مغازه خود را هر چند وقت یک بار تغییر دهید و محصولات قدیمی را با محصولات جدید جایگزین کنید. محصولاتی را که دیگر در داخل مغازه برای فروش ندارید و موجودی آن ها تمام شده است از ویترین خارج کنید. زیرا ممکن است مشتریان با دیدن آن کالا در ویترین وارد مغازه شوند و وقتی ببینند آن محصول را ندارید این تصور برای آن ها ایجاد شود که محصولات شما کامل نیستند و مغازه را ترک کنند.
با پرکردن مشخصات زیر کارشناسان ما در سرسع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت