برای موفقیت در تجارت باید ۳ عادت اساسی را در خود ایجاد کنید. عدم وجود هریک از این عادت ها می تواند برای تجارت شما پر هزینه باشد. زمانیکه در هریک از این عادات توانمند شوید، می توانید نتایج فوق العاده ای را به مراتب سریعتر و آسانتر از رقبای خود به دست آورید.
اولین شرط موفقیت در کسب و کار، عادت برنامه ریزی است. هرچه فعالیت های خود را بهتر و دقیق تر برنامه ریزی کنید، می توانید سریعتر و آسانتر آن ها را انجام داده و پس از شروع کار نتایج مورد نظر خود را به دست آورید. برای برنامه ریزی بهتر، عادت به سوال کردن و پاسخ دادن به سوالات زیر را توسعه دهید :
پس از آنکه این سوالات را از خود پرسیدید و به آن ها پاسخ دادید، مرحله بعدی برنامه ریزی است که اهداف مشخصی را برای فروش و سودآوری تعیین کنید. شما باید مشتریان، تبلیغات، بازاریابی، توزیع، مدیریت، خدمات و امکانات مورد نیاز خود را برای رسیدن به اهداف خود تعیین کنید. هرچه قبل از شروع کار هر مرحله از فعالیت های تجاری خود را دقیق تر برنامه ریزی کنید، احتمال موفقیت در هنگام شروع عملیات بیشتر می شود.
دومین عادت که باید توسعه دهید، عادت به استخدام افراد مناسب برای کمک به شما در دستیابی به اهداف است. ۹۵ درصد موفقیت شما به عنوان مدیر یک کسب و کار به کیفیت افرادی که برای همکاری جذب می کنید، بستگی دارد. افرادی که انتخاب می کنید باید مهارت لازم برای کار در حوزه فعالیت شما را داشته و آموزش های لازم را دیده باشند تا بتوانند به سوالات مشتری پاسخ داده و رضایت آن ها را کسب کنند.
سومین شرط موفقیت کسب و کار، داشتن نظارت صحیح بر امور جاری است. شما باید سیستمی را برای نظارت بر کار کارکنانتان تنظیم کرده و مطمئن شوید که تمامی امور مطابق توافق انجام خواهند شد. هنگامی که یک وظیفه را به روش صحیح به شخص صحیح واگذار کردید، ضروری است که بر عملکرد کار نظارت داشته و اطمینان حاصل کنید که کارها طبق برنامه ریزی که از قبل انجام داده اید، پیش می رود. برای کارکنان خود یک سیستم گزارش دهی تنظیم کنید تا همواره به شکلی شفاف در وضعیت امور قرار بگیرید.
با پرکردن مشخصات زیر کارشناسان ما در سرسع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت